PetHub, sahiplerinin bir cep telefonu dokunuşuyla köpekleri veya kedileri tanımlayabilmeleri için etiketlerine Yakın Alan İletişimi’ni (NFC) ekleyerek, evcil hayvan merkezli işletmelerde kayıp hayvanların iade edilmesini ve kimliklerinin tespit edilmesini sağladı.

Bir evcil hayvanın kaybı, sahipleri için yaygın ve stresli bir deneyimdir ve genellikle kayıp bir köpek veya kedi kendi başına eve döndüğünde iyi biter. Ancak ASPCA tarafından 2012 yılında yapılan bir ankete göre   , ankete katılan evcil hayvan sahiplerinin yüzde 15’i önceki beş yıl içinde evcil hayvanlarını kaybetmiş ve yüzde 15’i de “kürk bebeklerini” hiçbir zaman geri kazanmamış. Bu sayı kediler için köpeklerden daha yüksekti.

Washington Eyaleti merkezli bir teknoloji şirketi olan PetHub, bir evcil hayvanın kimliğinin ve profilinin bulutta saklanabileceği, etiket ve sunucu tabanlı bir çözüm geliştirdi. Bu verilere daha sonra, hayvanın etiketi üzerindeki bir QR kodunu tarayarak veya en son olarak, içine yerleştirilmiş Yakın Alan İletişimi (NFC) etiketine dokunarak erişilebilir. ISO 14443 ile uyumlu 13.56 MHz çip kullanan NFC işlevi, köpek bakım evleri ve barlar gibi evcil hayvanların daha büyük hacimlerde yönetildiği işletmeler tarafından giderek daha fazla kullanılmaktadır.

Dahili NFC okuyucusu olan bir akıllı telefonu olan herkes, kayıp bir hayvanı tanımlamak için sistemi kullanabilir. Temmuz, PetHub’ın kayıp hayvanlar sorununa dikkat çekmek için başlattığı bir farkındalık kampanyası olan Evcil Hayvan Kaybını Önleme Ayıdır. PetHub, 2010 yılında eski Microsoft çalışanı ve girişimci Tom Arnold tarafından kuruldu. Şirket, Kuzey Amerika’da ortalama olarak 10 milyon kedi ve köpeğin kaybolduğunu bildiriyor.

Çoğu insanın refakatsiz bir evcil hayvan bulduğunda yaptığı ilk şey, hayvanın sahibinin adının ve telefon numarasının tipik olarak damgalandığı tasma etiketine bakmaktır. Bununla birlikte, aşınma ve yıpranma nedeniyle ya da sadece kıpır kıpır veya utangaç bir evcil hayvan tarafından giyildiği için sayılar ve harfler yıprandığı için bu etiketi okumak genellikle zordur. Şirketin CEO’su Lorien Clemens, PetHub etiketinin piyasaya sürülmesinden bu yana, PetHub uygulamasını içeren ön tarafa yazdırılan QR kodunun bireylerin telefonlarında hayvan hakkında çok daha fazla veri görüntülemesini mümkün kıldığını söylüyor.

Kullanıcılar ilk olarak evcil hayvanlarının adı, cinsi, yaşı, ilaçları ve alerjileri gibi bilgileri ve birden fazla acil durumda iletişime geçilecek kişiyi içeren çevrimiçi profilini oluştururlar. Bu profili etiketteki QR koduna bağlayacak, ardından hizmet için tek bir evcil hayvan veya bir evcil hayvan ailesi için aylık veya yıllık olarak ödeme yapacaklardı. Kayıp bir hayvan bulan iyi bir Samiriyeli, evcil hayvanı sahibine en iyi nasıl iade edebileceği gibi bilgileri görüntülemek için basitçe etiketine erişebilir ve telefonunu QR kodunun önünde tutabilir.

Şu anda dolaşımda olan 3.5 milyon PetHub dijital kimliği var, diyor Clemens ve siteye her gün 700 ila 1.000 yeni evcil hayvan katılıyor. Çoğu, QR kod etiketini kullanıyor, ancak yeni etiketler, insanların verilere daha hızlı erişmesini ve bir hayvanı ve tasmasını daha az ele almalarını sağlamak için NFC‘yi içeriyor. Şirket ilk olarak 2010 yılında hayvan tanımlama platformunu kurdu, ardından 2012’de NFC teknolojisi kullanımı için bir patent başvurusunda bulundu. Ancak Clemens, NFC’nin akıllı telefonlarda, özellikle de iOS cihazlarda sınırlı kullanılabilirliğinin, işlevsellik kullanımının sınırlı olduğu anlamına geldiğini hatırlıyor.

Şirket, Bluetooth gibi diğer kablosuz teknolojileri de araştırdı, ancak Bluetooth iletimlerinin daha az güvenilir olduğunu buldu. Clemens, etiket ve akıllı telefon arasındaki sinyalin genellikle bir etiket bir telefonun yakınında olduğunda bile kaybolduğunu açıklıyor. “Köpek köşede olabilir” diyor ve “sistem size köpeğin menzil dışında olduğunu söyleyecektir.” Ek olarak, Tile ve Apple AirTag gibi bazı Bluetooth takip sistemleri, bir uygulamanın çalışmaya açık olmasını gerektirme eğilimindedir. Şirket, Bluetooth teknolojisinin uygulamaya uygun şekilde hizmet etmeyeceğini hissetti.

“Bizim için,” diyor Clemens, “ürün oradaysa, evcil hayvanı eve götürmek için yeterince güvenilir olmalı. Sadece havalı olamaz – bu yeterli değil.” Son birkaç yılda, akıllı telefonlardaki NFC işlevselliğinin daha yaygın hale geldiğini ve sonuç olarak şirketin “NFC’nin tozunu aldığını” söylüyor. RFID‘nin bu kısa iletim versiyonuyla, teknolojiyi metal etikete, verileri güvenilir bir şekilde iletecek ve gün boyunca meşgul bir köpek veya kediye eşlik ederken maruz kalabileceği ortamı sürdürecek şekilde inşa etmekti. . Böylece, NFC çipi, dayanıklılığı artırmak için metal bir halka ile kalın epoksi ile kaplanmıştır.

Clemens, QR kodunun hala etikette en yaygın kullanılan teknoloji olduğunu ve COVID-19 salgınının tüketicileri bu tür kodları tarama konusunda daha rahat hale getirdiğini de sözlerine ekledi. Örneğin birçok restoranın artık QR kod tabanlı menüleri ve siparişleri var. “Bizim için çok başarılı bir teknoloji” diyor. Aslında, insanlar kodlarla o kadar rahat olma eğilimindedir ki, çoğu bir etiket üzerinde bir tane taramaktan çekinmeyecektir.

Clemens’e göre, kaybolan evcil hayvanların yüzde 96’sı 24 saat veya daha kısa sürede iade ediliyor. NFC, QR kodlarını taramanın mümkün olmadığı durumlar için yeni bir değer getiriyor. Birincisi, kodlar, insanların bir köpeğin namlusunun altına uzanmasını ve etiketi taramak için yukarı kaldırmasını gerektiriyor. QR kod taramalarını zorlaştıran “Köpek kıpırdanma sendromunuz var” diyor. İşletmelerin bazen bir hayvanı çok hızlı bir şekilde tanımlayabilmesi gerekir ve bu, NFC etiketinin birden çok geniş ölçekli dağıtımına yol açan bir uygulamadır.

Clemens, “Gerçekten çok heyecan verici birçok uygulama var” diyor. Örneğin, sistem köpek bakım evleri, kaplıcalar, yatılı siteler ve köpek dostu barlar tarafından kullanılıyor. Bir işletmedeki evcil hayvan bakıcıları, her bir hayvanın (müşterilerinin) yanında bir akıllı telefon tutabilir ve yalnızca evcil hayvanın kimliğini değil, aynı zamanda hayvanın çekimleriyle ilgili güncel olup olmadığı gibi diğer önemli bilgileri de görebilir. Çözüm, bir köpeğin “iyi bir vatandaş” olup olmadığı, başka bir deyişle, diğer evcil hayvanlarla iyi oynama konusunda temiz bir sicile sahip olup olmadığı gibi başka ayrıntıları da sağlayabilir. Dahası, teknoloji, bir hayvanın belirli davranışsal eğitimden geçtiğini doğrulayabilir. Toplanan veriler her işletme için özelleştirilebilir.

Clemens’e göre, PetHub’ın müşterileri öncelikle, bir günlük bakım işinin ihtiyaçlarını karşılamak için veya hayvan barınakları, hayvan kontrol departmanları, belediye hükümetleri veya evcil hayvan sigorta şirketlerinin tavsiyeleri aracılığıyla şirketin web sitesini ziyaret eden evcil hayvan ebeveynleridir. Evcil hayvan sahipleri, bir hayvanın tasmasına takılacak NFC ve QR etiketlerini içeren bir PetHub seti, seyahat sandığı için NFC ve QR kodlu kart ve herhangi bir durumda evcil hayvan bilgilerine erişim sağlayabilecek bir anahtarlık kartını doğrudan satın alabilirler. sahibi aciz hale gelir. Seyahat sandığı kartı plastikle güçlendirilmiştir ve havaalanı personelinin veya diğer kişilerin açmadan kimlik bilgilerine erişmesini sağlamak için sandığa takılır.

PetHub yazılımı, evcil hayvan sahiplerinin kayıp bir köpek veya kediyi bildirmelerine olanak tanır ve bu da şirketin yerel barınakları uyarmasını ister. Şirket ayrıca, bir hayvanın kaybolması durumunda bir evcil hayvanın “güvenlik çemberini” arkadaşlarından ve aile üyelerinden haberdar edebilir ve kayıp evcil hayvan bulunduğunda onları otomatik olarak güncelleyebilir.

SİZ HAYAL EDİN BİZ ÇÖZÜM ÜRETELİM

Adres: Merve Mah. Atatürk Cad. No: 314 Sancaktepe / İstanbul 34791

Telefon: +90 216 465 94 00(pbx)

Faks: 0216 465 94 02

E-Posta: bilgi@teknopalas.com