Gübre Şirketi İnsanlı Bakım Sırasında İşçi Güvenliğini Takip Ediyor

Pek çok şirket, her bireyin yakınlığını veya konumunu izleyerek işçi güvenliğini sağlamak için radyo frekansı tanımlama ( RFID ) veya Nesnelerin İnterneti (IoT) teknolojilerinden yararlanıyor. Yüzlerce veya binlerce sözleşmeli işçinin bir seferde günler veya haftalarca periyodik olarak bir şantiyeye gelip ardından ayrıldığı bazı işletmeler için zorluk çok yönlüdür.

Küresel gübre şirketi Nutrien , bakım hizmetleri olarak bilinen bakım hizmetleri için üretimde periyodik olarak planlanmış molalar vererek böyle bir zorlukla karşı karşıyadır. Örneğin bir nitrojen tesisinde, şirket birkaç yüz işçi çalıştırıyor, ancak geri dönüş 1.500 işçi daha getirebilir. Tüm yükleniciler sadece kısa bir süre için oradalar, ancak COVID-19 salgını sırasında diğer işçilerle aynı sağlık sorunlarıyla karşı karşıya kalıyorlar. Sonuç olarak, halihazırda sosyal ilişkileri izlemeye çalışan kalıcı çalışanlar artık çok sayıda geçici işçi tarafından çevrelenmiş durumda.

Bu periyodik dalgalanmalar yönetmek ve salgın sırasında işçi güvenliğini korumak için, besiyerlerine başlattı Triax ‘ın Yakınlık İz kablosuz güvenlik çözümü. Sistem, stratejik konumlara yerleştirilen ağ geçitleri, bulut tabanlı yazılım ve yakınlık olay verilerini yönetmek için bir gösterge panosunun yanı sıra tüm çalışanlar tarafından takılan tescilli 900 MHz RF rozeti üzerinde çalışan giyilebilir bir sensör içerir . Çözüm, şimdiye kadar Nutrien’in 18 sanayi sitesinde canlı olarak alındı ​​ve şirket ofislerinin yanı sıra ek lokasyonlara da genişletiliyor. Teknolojinin iki temel işlevi vardır: çalışanları birbirlerine çok yakınlarsa gerçek zamanlı olarak uyarmak ve ayrıca sözleşme takibinin gerekli olması durumunda etkileşim verilerini yakalamak.

Nutrien’in nitrojen ve fosfatlar BT yöneticisi Gary Peterson’a göre, Nutrien tarım, endüstri ve yem şirketleri için gübre ve ilgili ürünler üretiyor ve yılda 25 milyon tondan (27.6 milyon ton) fazla potas, nitrojen ve fosfat ürünü üretiyor. Firma, Kuzey Amerika ve Trinidad’da NPK sahaları işletiyor. Her bir tesiste, Nutrien’in tesisleri, çıkarılmış malzemeler (fosfatlar, nitrojen veya potas) gibi ham maddeleri alıp endüstriyel gübrelere dönüştürür.

Pandemi sırasında, Nutrien diğer şirketlerle aynı zorluklarla karşı karşıya: yani, enfeksiyon bulaşmalarını önlemek için çalışanların temaslarını izlemek ve personeli herhangi bir enfeksiyon riskine karşı uyarmak. Peterson, salgının başlarında şirketin bu tür bilgileri manuel olarak izlemeye başladığını söylüyor. Nutrien sadece işçi sağlığı ve güvenliğine öncelik vermekle kalmadı, aynı zamanda ikincil olarak hiçbir yayılma olayının geçici kapanmalara neden olmamasını sağlamaya çalışıyor.

Peterson, söz konusu geri dönüş olayları olduğunda, çoğu geçici olarak orada olan binlerce işçi için manuel temas izleme yönteminin imkansız bir görev olduğunu kanıtladı. Geri dönüşü beklerken “Başımızı kaşıyorduk” diyor. Bu nedenle şirket, COVID-19 çağının ilk planlı bakımı öncesinde çözüm aramaya başladı. Kendi ağlarıyla entegre olmayan, kolay ve hızlı bir şekilde devreye alınabilecek, bağımsız olabilecek, teknoloji tabanlı bir çözüm arıyordu. Aynı zamanda sistemin ve verilerin yönetiminde basitlik arıyordu.

Peterson, “Birkaç teknolojiye baktık ve Triax’a indik,” diye hatırlıyor. Geçtiğimiz Temmuz ayında şirket, çözümün etkinliğini kanıtlama umuduyla, Lina, Ohio ve Borger, Texas’ta bulunan iki tesiste geri dönüş öncesi bir ortamda bu teknolojinin pilot uygulamasını yaptı. Borger tesisine yaklaşık 200 işçi katıldı ve sistem o zamandan beri birden çok dönüşte kullanıldı.

Triax’ın enerji ve endüstri direktörü John Goan’a göre , işçiler yerinde rapor verirken, onlara TraceTag olarak bilinen aktif bir 900 MHz RF rozeti verildi. Etiketler, çalışanların kıyafetlerine veya baretlere iliştirilir ve her bir etikette kodlanan benzersiz kimlik numarası , bu rozetin atandığı kişiye bağlanır. Veriler, Proximity Trace bulut tabanlı yazılımda depolanır ve bu bilgilerin Triax yazılımında yönetilmesinden Nutrien’in güvenlik ve İK departmanları sorumludur.

Çalışanlar sitenin belirli bölümlerine girerken veya siteden ayrılırken, bir Triax ağ geçidi her bir rozetin kimliğini yakalar ve bu verileri sunucuya iletir. Rozetler, bireyler çalışırken sürekli olarak diğer rozetlere ve diğer rozetlerden iletim gönderebilir ve alabilir ve birbirlerinin 6 fit yakınına gelenlere sesli veya görsel bildirimlerle uyarılar sağlayabilir. Kullanıcılar gerektiğinde cihazı geçici olarak susturabilir, diyor Goan ve ekliyor: “Rahatsızlık vermek amaçlanmadı.”

Örneğin, bazı insanların birbirine yakın olarak çalışması gerekebilir ve dikkat dağıtıcı uyarıları istemeyebilir. Öte yandan, bazıları uyarı işlevini gerektirebilir. Görsel gösterge yanıp sönen bir LED’dir ve ses, gürültülü bir ortamda, göze çarpmayan bir bip sesine kadar 80 desibele kadar yapılandırılabilir. Kullanıcılar bir uyarı aldıklarında, basitçe geri çekilebilirler ve uyarı kesilir.

Rozet bu verileri depolar ve kişi bir ağ geçidinin menziline geldiğinde, toplanan bilgiler ağ geçidine ve ardından depolanabileceği yazılıma iletilir. Sistem aynı zamanda şirketin operasyonları kapatma riskini en aza indirmek için temas takibi için tasarlanmıştır. Birisi COVID-19 için pozitif test yaparsa, bu bilgiyi şirkete bildirebilir ve ardından İK veya güvenlik temsilcisi, belirli bir süre boyunca sahip oldukları tüm yakın temas etkileşimlerini tanımlamak için bu kullanıcı için bir iletişim izleme raporu çalıştırabilir.

Triax, RF tabanlı kablosuz teknolojisini dört yıldan fazla bir süredir sunuyor ve COVID-19 güvenliği için Proximity Trace sistemi ile pandemi çağının benzersiz taleplerini karşılamak için çözümü değiştirdi. Ancak Goan, çözümün salgının sona ermesinden çok sonra da fayda sağlamayı amaçladığını söylüyor. “COVID-19 artık öncelikli olmadığında, müşterilerimizin [teknolojiden] değer kazanmaya devam edebilmelerini sağlamak amacıyla mevcut çalışan giyilebilir cihazımızı yeniden tasarladık,” diyor.

Cihaz yaklaşık olarak bir çağrı cihazı boyutundadır. Goan, pandemi sırasında işyeri güvenliğini sağlamak için bugüne kadar Kuzey Amerika’daki şirketler tarafından yaklaşık 60.000 bu tür cihazın kullanıldığını bildirdi. Bulut tabanlı kontrol paneline site yöneticileri ve güvenlik personelinin yanı sıra sitelerin işçi güvenliği açısından nasıl performans gösterdiğini görmek isteyen yöneticiler tarafından erişilebilir. Bu, şirketin temas riskini azaltmak için yeniden eğitilmesi gerekebilecek çalışanları belirlemesini sağlar.

Nutrien’in pilot uygulamaları Temmuz 2020’de sona erdi, ardından yaz sonunda sitelerinde kullanıma sunmalar başladı. Peterson, sistem canlı yayına alındığından beri, “Yerinde daha az sayıda kişi gösterdik.” Aslında, sadece rozeti takmanın işçi davranışlarını değiştirdiğini söylüyor. “En önemlisi, yerinde bir sorun olduğunda, otomatik bir iletişim takibi yapabildik”, bu da şirketin virüs bulaşma riski taşıyan herkesi tanımlamasına olanak tanıyor.

Peterson, sistemin çalışanların hareketlerini veya konumlarını izlemek için tasarlanmadığını söylüyor ve ekliyor: “Çalışanların mahremiyetine çok duyarlıyız.” Şirket, personeline sistemin yalnızca herhangi bir COVID-19 iletimini hızlı bir şekilde önlemek veya ele almak amacıyla tasarlandığını bildirmek için bir noktaya değindi. “İnsanların bunun Büyük Birader olmadığının farkına vardıklarından emin olduk – bu sadece bir güvenlik girişimi – ve bu perspektife koyduğumuz için iyi karşılandı.” Aslında, işçilerin teknolojiyi takdir ettiğini ekliyor.

Sistemin bir seferde kullanılmasının ardından firma, teknolojiyi kalıcı personelin kullanımına sunmanın yanı sıra diğerlerinde de başlattı. Çözüm şu anda 18 nitrojen ve fosfat üretim tesisinde yayında ve üç şirket ofisi de onu dağıtıyor ve bir potas tesisi bu ay devreye giriyor. Nutrien’in teknolojiyi kullanan 8.000’den fazla çalışanı vardır ve yakın gelecekte 6.500’den fazla kişinin sistemi kullanmaya başlaması beklenmektedir. Peterson şu ana kadar şirketin nitrojen ve fosfat tesislerinde 1.700 kadar çalışanı ve yükleniciyi destekleyebildiğini bildirdi.

Bu yıl nitrojen sahalarında iki büyük geri dönüşün yanı sıra fosfat sahalarında daha küçük iki dönüş yapılması planlanıyor. Peterson, uzun vadede geri dönüşler için COVID-19 güvenliği birincil odak iken, teknolojinin başka amaçlar için kullanılabileceğini söylüyor. “Başka hizmetler eklemek isteseydik, bunu yapabilirdik – ancak odak noktamız güvenliktir” diyor. Sosyal mesafeye gelince, ekliyor, “Çoğu durumda, raporları çalıştırdığımızda, çok az maruz kaldığını veya hiç maruz kalmadığını gördük.”

SİZ HAYAL EDİN BİZ ÇÖZÜM ÜRETELİM

Adres: Merve Mah. Atatürk Cad. No: 314 Sancaktepe / İstanbul 34791

Telefon: +90 216 465 94 00(pbx)

Faks: 0216 465 94 02

E-Posta: bilgi@teknopalas.com